utorok 28. apríla 2020

7 tipov na čítanie

Ahojte, 

ako ste na tom s časom a čítaním? Ja osobne mám veľmi rada čítanie kníh. Uprednostňujem  knihy zamerané na motiváciu, seba rozvoj a vzdelávanie, ale nepohrdnem ani pekným príbehom. :)  Čítanie milujem, ale často sa mi stáva, že toho času čítaním trávim žalostne málo, aj keď by som ho mala. Je to proste jednoduchšie rolovať si Instagramom,... čo si povieme. 

Jedno z mojich novoročných predsavzatí je KUPOVAŤ MENEJ KNÍH. Tak som v jeden upršaný deň zablúdila do miestnej knižnice, zaplatila členstvo, a šup ho medzi stovky kníh, hladať ihlu v kope sena. :D Nakoniec som vôbec nenašla to, čo som pôvodne chcela. (To mám za to, že som si nepozrela online systém pred návštevou knižnice :D) Ale nezabránilo mi to odísť domov so 4 knihami...Chidíte do knižníc?

Dnes vám chcem predstaviť pár oddychoviek a taktiež niečo náučné. 


Libby Pageová- Bazén
Veľmi krásny príbeh o vznikajúcom priateľstve dvoch žien. Kde generačný rozdiel nehrá absolútne žiadnú úlohu. Spoločnými silami bojujú o záchranu miestneho kúpaliska. Ako príbeh skončí vám neprezradím. Pre mňa to bol krásny príbeh práve vďaka čarovným opisom lásky, priateľstva a spolupatričnosti. Kedy si uvedomíte, že mať niekoho a niečo skutočne rád a ľúbiť je veľmi obohacujúce! 

Norbert Valakovič- Poznanie
Ďalší krásny a motivačný príbeh o žene, ktorá si chcela vziať život. A v tom momente sa ocitla v inom svete. Svete či vesmíre anjelov (nechám na posúdenie čitateľa:)  ktorí jej ukázali a pomoholi vyriešiť všetky neduhy a krivdy života. To, akým úžasným spôsobom sa im to podarilo, vám prezrádzať nebudem. Je to krásny opis, ktorý podporí vašu predstavivosť a ukáže čo je v živote dôležité. 

EL James- Fifty Shades of Grey
Túto knihu vám chcem odporúčiť len na základe angličtiny, ktorou je kniha písaná. Dej ako taký ma nebaví, videla som raz film. A to bohate stačilo. Ale ak chcete trénovať jazyk a hľadáte niečo s nie moc ťažkou angličtinou, potom vám ju smelo odporúčam. Číta sa veľmi ľahko. Ak by vás zaujímalo viac tipov na angličtinu, tak môžem aj o tom urobiť článok. 


Mark Manson - Jemné umenie mať veci v p**i
Predpokladám, že túto knihu poznáte, minimálne z videnia. Ja sa zameriavam dosť na knihy o osobnom rozvoji a motivačných záležitostiach. Nie je top z nich, ale, je to taká príjemná oddychovka, ktorá ťa má podporiť v tom že je to ok, nemať všetko úžasné a perfektné. Pretože práve tá "honba za dokonalým" nám spôsobuje stres a vrásky. Páči sa mi autorov štýl písania. (btw. Je to bloger! :D) 

Robin Sharma- Kto bude plakať keď umrieš? 
Kto sa zaujíma o motivačnú literatúru, ten vie kto je Sharma. Kto nie, "Mních ktorý predal svoje Ferrari" vám určite niečo napovie. Autor predstavuje 101 životných rád. Sú to kratučké kapitolky, ktoré vás zaručene donútia premýšlať nad svojim životom. Takmer každy deň si otvorím náhodnú stranu a prečítam jednu múdrosť. <3 

Shawn Stevenson- Efektívny spánok
Autor opisuje 21 základných stratégií ako si zlepšiť život práve lepším spánkom. Kniha je "nadupaná" kvantom informácií, ktoré aj mne pomohli k lepšiemu spánku. Chcela by som spraviť podrobnejší článok na túto tému podložený práve touto knihou. 

James Clear - Atómové návyky
Perfektná kniha, ktorá vám ukáže ako máte zmeniť svoje dobré aj zlé návyky. Kľúč k úspechu je robiť malé- atómové (po)kroky. Vďaka zlepšovaniu o 1% denne, máte dosiahnúť svoje ciele skôr. Je tu kopec rád a príkladov ako na to. Odporúčam každému kto potrebuje zmeniť a zlepšiť svoje návyky! 


Poznáte niektorú z kníh? Čítali ste ich? Ako sa vám páčili? 

Čítate aj v inom jazyku?

Čo mi odporúčite vy? 

Prajem Vám krásny deň.

Deny

















9 komentárov:

  1. Na knížku Mansona už si nějakou dobu brousím zuby, ale stále jsem se k ní nedostala. Já do knihovny dříve chodila hodně, protože mi přijde zbytečné knihy kupovat, jelikož jsem ten typ, co knihu jednou přečte a znovu už jí neotevře. K Vánocům jsem ale dostala čtečku a nemůžu si ji vynachválit. Čtu díky tomu více, protože mám dostupné všechny knihy, jaké chci a nemusím čekat, až budou v knihovně. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já čtu jen v češtině, kdysi jen četla ještě ve slovenštině, ve které vycházel lepší výběr detektivek.
    A do knihovny chodím - čtu hodně oddychovky (hlavně detektivky) a to nejsou věci, ke kterým by se člověk v domácí knihovně často vracel. My si vlastně knížky kupujeme až na výjimky jen jako dárky...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Robin Sharma - práve ju čitam - celkom fajn knižka, aj ked sa mi už zdá, že všetky tieto motivačne a rozvíjajuce knižky už dokola opakuju to iste.
    Z tvojho vyberu inak som počula min o 2 knihách, aj som si chcela kupit, no kedže moja knižnica stále obsahuje množstvo neprečítaných knih - tak sa snažím kupovat čo najmenej.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já si zatím užívám kupování knížek :) Začala jsem číst až v poslední době a jenom když mám čas - když nemám školu :D Teď jsem dočetla trilogii Městečko Pines a teda luxus!!

    WantBeFitM

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musím souhlasit s tím, že 50 je na angličtinu fakt parádní. Taková nenucená, sem tam nějaké slovíčko zaskočí a člověk se zasměje. O některých ostatních knížkách jsem zatím vůbec neslyšela, takže děkuji za typ a ráda si přečtu něco nového. 🌷

    Shades of Silvie

    Měj se krásně 🌷

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Momentálne nečítam nič, neviem sa k tomu akosi dostať. Na nočnom stolíku mi stále sedí rozčítaný Harry Potter ale neviem sa motivovať. :) Vďaka za pár tipov, rozhodne po niektorej z knižiek siahnem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. O knize Jemné umenie mať veci v p**i jsem se dozvěděla teprve před pár vteřinami. Název sám o sobě zaujal. Jen nebudu cílovka, protože toto jemné umění celkem ovládám :D
    Kto bude plakať keď umrieš? si ráda přečtu. Sharma je skvělej, jeho Mnich byl mojí první motivační knihou (nebo druhou).

    http://yanenee.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Do knihovny jsem chodila dřív a milovala jsem to. Vždycky jsem si domů natahala spoustu knih. :D Ale na druhou stranu, většinou jsem polovinu zase vrátila nepřečtenou. Teď do knihovny nechodím už několik let. A mnohem radši teď mám kupování knih. Líbí se mi, jak se mi knihovnička zaplňuje. :D A dokonce většinu z těch knih i přečtu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zdravím všetkých, prišiel som o peniaze toľkým spoločnostiam, ktoré tvrdili, že sú skutočnými veriteľmi, ale všetko moje úsilie bolo márne. Stratil som viac ako 3 500 eur falošným veriteľom, ktorí o sebe tvrdia, že sú tým, čím nie sú. Kým mi môj priateľ predstavil správneho veriteľa, s ktorým som sa skontaktoval, a úspešne som od neho získal pôžičku iba za 48 hodín, odporučil by som každému, kto hľadá pôžičku bez strachu, aby ho kontaktoval e -mailom: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    OdpovedaťOdstrániť